30 Mayıs 2014 Cuma

Rang De Basanti [ Onu Sarıya Boya ]

Gece gece film izlemek için sitelerde dolanırken bu film karşıma çıktı Bi Aamir Khan hayranı olarak izlemek gereginde hissettim kendimi.. Başta izlerken heyecanladım ve dogru bir karar verdigimi anladım biraz daha dakikalar  geçince klasik gençlik sineması demedim degil hani ;) biraz bozuldum tabi ama birazdaha saniyeler geçince nefesimi tutarak izledigimi farkettim bu bir geçmiş-gelecek filmi idi 1920 lerden gösterimle ara ara daha sonra  günümüze gelen muhteşemm bir filmmiş aslında iyiki izledim iyiki size yazıyorum ilk yarım saate aldanıp benım gibi kötü düşünmeyin sonuna kadar izlemenizi ısrarla tavsiye ederim sevgiler...




Filmin imdb puanı: 

8.40

türleri: 

Dram ve Tarih

yönetmeni: 

Rakeysh Omprakash Mehra

oyuncuları: 

Aamir Khan, Alice Patten, Atul Kulkarni, Kunal Kapoor, Madhavan, Sharman Joshi, Siddharth, Soha Ali Khan, Steven Mackintosh ve Waheeda Rehman
Rang De Basanti Konusu;
Genç bir İngiliz bayan(Sue) büyükbabasının 1920 yıllarında Hindistan'ın özgürlüğü hakkında yazdığı günlüğü ile ilgili bir belgesel çekmek için Hindistan'a gider.Hindistan'da kendisine yardım etmeyi kabul eden Hintli genç kız (Sonia) ile birlikte belgesel filmde oynayacak oyuncuyu üniversitede aramaya kalkışırlar. Kültüründen uzaklaşmış birçok aday kitlesinden sonra kötünün iyisi tadında bir grup oluşturulur. Grup, belgesel çekildikçe konuyu kavramaya, benimsemeye ve haliyle de bilinçlenmeye başlar… Filmin adı Rang De Basanti (Onu Sarıya Boya). Sarı hint kültüründe fedakarlık anlamına gelmekteymiş. Bu yüzden filmin bir kısmı sarı renginde çekilmiş.

Rang De Basanti'' filmi Hindistanda toplam 42 ödül Aamir Khan ise Filmfare özel jüri ödülünü almıştır ve Oscar'a aday olarak gösterilmek istendi..Ama film Oscar'a aday olmak için çok uzundu ..Buna rağmen film İngiltere'de düzenlenen BAFTA en iyi yabancı film ödülünü almıştır..










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorumm Sevgiler..