30 Aralık 2012 Pazar

Black [ Siyah ] [ Sinema 2005 ]


"Siyah" bir dünyaya davet ediyorum sizi, "imkânsız" kelimesine dair algınızı tümden değiştirecek bir dünya...

Şuan izledigim ve hemen saniyesinde size yazmak istedigim muhteşem bir yapıt diyebilirim okadar çok etkilendim ne anlatsam az kalır bu film için...Şuan çok duygusalım filmden okadar çok şey ogrendımkı hiçbirşeyin imkansız olmadıgını kör ve sagır olsak bile herşeyi tüm varlıgıyla hissedebilmeyi, anlamayı,kavramayı önyargılı olmamayı daha iyi farkettim siyahın ne kadar güzel bir renk ve içinde tüm renkleri barındırdıgını vs vs daha yazsam neler yazarım neler filmin senaryosu ve oyuncuları hepsi tek kelimeyle harıka bu bılgısayar ekranından yüregime dokunuyorsa gözlerimi aglatabiliyorsa işte bu filmi tek kelımeyle inatla önerebilirim ve acil izlenmesi gereken bir film diyebilirim ben 2005 ten beri nasıl görmedım bu filmi hala dusunuyorum ben cok konustum neyse  iyi seyirler....

Son dönemlerdeki Hint filmlerinin, "Hint Sineması"na bakışımızı tamamen değiştirdiğini düşünüyorum. Kurgu, oyuncuperformansları, en önemlisi de müzik yönüyle bambaşka bir hâle dönüşen Hint filmleri izleyicilerinden genellikle tam puan alıyor. Benim tam puan verdiğim, sizin de tam puan vereceğinize inandığım "Black" filmini, "film tavsiyesi istiyorum, yok mu müstehcenlikten uzak film tavsiye edecek olan;  yeri gelsin güldürsün, yeri gelsin ağlatsın, biraz düşündürsün, biraz ayrıntıların farkına düşürsün." diyenlerin istifadesine sunuyorum:



Onun dünyasının bir tek ismi vardı: Siyah!
Film, Michelle McNally'nin sessiz ve karanlık dünyasına davet ediyor bizi. Doğuştan görme ve duyma engeli olan ve dahası ailesinin bile kendisini anlamadığı Michelle'in hem gözü hem de kulağı olacak, imkânsız gibi görüneni mümkün kılacak, karanlıklarını aydınlatacak özetle onu anlayacak bir öğretmenle dünyasının nasıl bir boyuta ulaştığını gösteriyor.

8 yaşındaki Michelle, sessiz ve renksiz dünyasında bir başına hayatı öğrenmede fazlasıyla âciz. Ailenin küçük kıza eğitim eli değmemiştir, dahası küçük kızın bedenine iliştirilen inek çanı onun nasıl da hayvan muamelesi gördüğünü gösterir filmin başında. En nihâyetinde baba McNally, Michelle ile başa çıkamamaktan sebep, onu bir akıl hastanesine yatırmaya karar verir. Anne McNally bu duruma karşı çıkar; kızını anlayacak bir öğretmenin varlığından bahsedince baba, öğretmenin eğitimine tamam diyecektir.



Fedakârlık, kararlılık, sevgi!
Filmin temasını bu üçlü ile tanımlamak kanaatimce yanlış olmaz. Debraj Sahai karakteriyle Michelle'in öğretmenini canlandıran Amitabh Bachchan'ı azmin vücut bulan hâli olarak izliyoruz. Feragatin tam manasını müşâhede ediyoruz. Bilinir ki, feragat feda etmekti, vazgeçmekti. Ömrünü Michelle'e feda eden, haklarından feragât eden öğretmeni izlerken duygulanmamak elde değil.
Şimdiki /aday/ öğretmenleri düşündüm de!..
Duygulandım dediysem de film boyunca en çok düşündüm. Düşündüm;  öğretmenleri ve öğretmen adaylarını, tahammülsüzlükleri, fedakârlığından F'sinden haberi var mıydı sâhi çoğunun? Keşke olsundu!

Hayatın abecesini şimdi kim öğrenecek?
Michelle, öğretmeni Sahai ile nesnelere, kelimelere ve onların anlamlarına vâkıf olmuştu. Kendisini "Tanrı'nın kusurlu bıraktığı insan" olarak tarif ediyordu filmin başında; ama her şeye rağmen öğretmeniyle hayata tutunmasını bildi. Her şey güzel gidiyordu da, Michelle en yakınından birinde daha "Tanrı'nın kusuruna" şahit olacaktı.  Zor şartlarda hayatın abecesini öğrenmişti Michelle; bu abeceyi öğretme sırasının ona geleceğini kimse bilemezdi...

Tavsiye diye soran olursa...
8 yaşındaki Michelle'i ve onun son hâlini canlandıran oyuncuyu izlerken "bu oyuncular gerçekte de engelli mi acaba?" sorusu zihnimizde belirebilir; bu sorunun da oyuncuların rollerindeki başarıya delâlet ettiğini düşünüyorum. Kurgu, oyunculuk, müzikler, çekimdeki kalite filmi arşivimizde en güzel yere taşırken, tavsiye edeceğiniz film listesinde ilk sıralarda yerini bulacak diye tahmin ediyorum. Biraz kes/k/in bir cümle olacak belki ama; bu filmi izlerken "daha ne kadar kaldı?" sorusunu sormamayı, filmin akıcılığında sürüklenmenizi garanti edebilirim.
Keyifli seyirler...       Alttaki videodan direk filmi izleyebilirsiniz....

Yapım: 2005 - Hindistan, Anguilla
Tür: Dram
Süre: 122 dakika
Yönetmen: Sanjay Leela Bhansali
Oyuncular: Rani Mukherjee, Amitabh Bachchan, Ayesha Kapoor, Nandana Sen, Sillo Mahava, Chippy Gangjee, Arif Shah, Mrs. Gomes, Kenny Desai, Jeroo Shroff, Shernaz Patel, Dhritiman Chatterjee, Mahabanoo Mody-Kotwal, Bomie E. Dotiwala
Müzisyen: Monty
Görüntü Yönetmeni: Ravi K. Chandran
Senaryo: Sanjay Leela Bhansali
Yapımcı: Sanjay Leela Bhansali



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorumm Sevgiler..